Vedoucí školního poradenského pracoviště a speciální pedagožka – Mgr. Lucie Mrozovská
- Provádí depistážní činnost v oblasti vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich následné zařazení do speciálně pedagogické péče, podporuje prevenci školní neúspěšnosti.
- Provádí diagnostiku speciálních vzdělávacích potřeb žáka, analyzuje získané údaje a následně provádí jejich vyhodnocení.
- Provádí a zajišťuje krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem či skupinou žáků (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační).
- Poskytuje podporu zákonným zástupcům žáka, pomáhá překonávat překážky ve vzdělávacím procesu.
- Průběžně komunikuje s rodiči o reedukační práci, motivuje k návaznému působení v domácím prostředí, pomáhá s nastavením domácí přípravy a doporučuje další odbornou péči.
Školní psycholožka – Mgr. Petra Kahánková
- Poskytuje poradenství pro žáky s osobními, výchovnými nebo výukovými potížemi.
- Poskytuje krizové intervence.
- Konzultuje se zákonnými zástupci žáků výukové a výchovné problémy.
- Pracuje s třídními kolektivy.
- Spolupracuje s pedagogy v oblasti výchovy a vzdělávání.
- Psychologická prevence a edukace.
Výchovná poradkyně – Mgr. Radka Hamříková, Ph.D.
- Řeší problémy spojené se školním neúspěchem – spolupráce učitel – žák – rodič.
- Koordinuje průvodce 2. stupně ZŠ.
Metodička prevence pro 1. stupeň – Mgr. Markéta Blaschová
marketa.blaschova@montyskola.cz
- Koordinuje a realizuje preventivní programy zaměřené na podporu zdravého vývoje žáků.
- Vytváří bezpečné a příznivé prostředí ve škole,
- Předchází rizikovému chování a podporuje sociální a emocionální kompetence žáků.
- Spolupracuje s pedagogy, rodiči a dalšími odborníky na prevenci, aby zajistil komplexní podporu žáků.
Metodik prevence pro 2. stupeň a lyceum – Mgr. Lukáš Grochal
- Plánuje a organizuje nebo realizuje programy zaměřené na prevenci šikany, závislostí, násilí, kyberšikany a dalších projevů rizikového chování.
- Poskytuje individuální pomoc a podporu žákům, kteří čelí osobním, vztahovým či jiným problémům, jež mohou negativně ovlivnit jejich chování a školní výkon.
- Spolupracuje s třídními učiteli a dalšími pedagogy na identifikaci rizikových situací a společně s nimi hledá vhodná řešení.
- Poskytuje konzultace pro žáky, rodiče a pedagogy v otázkách prevence a řešení problémového chování. Osvěta v oblasti prevence a bezpečnosti.
- Koordinuje spolupráci školy s odborníky z oblasti psychologie, sociální péče, policie, krizových center a dalších organizací, které poskytují pomoc při řešení závažných situací.
- Průběžně monitoruje atmosféru ve škole, identifikuje riziková místa a situace a navrhuje opatření k jejich eliminaci.
- Organizuje vzdělávací semináře a workshopy pro pedagogický sbor zaměřené na nové trendy a metody prevence.
- Konzultační hodiny: Po 8:30 – 9:00, Čt 14:30 – 15:00
Kariérový poradce pro 2. stupeň – Mgr. Alexandra Přečková
alexandra.preckova@montyskola.cz
- Shromažďuje a poskytuje aktuální informace o různých typech středních škol.
- Seznamuje žáky s požadavky na přijetí na různé typy škol.
- Poskytuje informace o trhu práce a požadovaných kompetencích v jednotlivých profesích.
- Organizuje workshopy, přednášky a diskuse na téma volby povolání.
- Provádí testy zaměřené na zjišťování zájmů, schopností a osobnostních vlastností žáků.
Podpora nadaných a talentovaných žáků – Mgr. Markéta Šiftařová
marketa.siftarova@montyskola.cz
- Identifikace nadaných žáků:
- Používání různých metod a nástrojů k rozpoznání nadání v různých oblastech (intelektuální, umělecké, kreativní, sociální).
- Spolupráce s pedagogy, psychology a rodiči při identifikaci nadaných žáků.
- Tvorba individuálních vzdělávacích programů:
- Vytváření speciálních programů, které odpovídají individuálním potřebám a zájmům každého žáka.
- Zahrnutí různých typů aktivit, jako jsou projekty, výzkumy, soutěže, workshopy a exkurze.
- Rozvoj talentu:
- Poskytování náročných úkolů a problémů, které stimulují myšlení a kreativitu žáků.
- Podpora samostatného učení a řešení problémů.
- Vytváření prostředí, které umožňuje žákům riskovat a dělat chyby.
- Spolupráce s rodiči:
- Pravidelné informování rodičů o pokrocích jejich dětí.
- Spolupráce s rodiči při vytváření domácího prostředí podporujícího rozvoj nadání.
- Spolupráce s ostatními pedagogy:
- Vytváření spolupráce s pedagogy jednotlivých předmětů.
- Organizace společných aktivit pro nadané žáky.