Vedoucí školního poradenského pracoviště a speciální pedagožka – Mgr. Lucie Mrozovská

lucie.mrozovska@montyskola.cz

  • Provádí depistážní činnost v oblasti vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich následné zařazení do speciálně pedagogické péče, podporuje prevenci školní neúspěšnosti.
  • Provádí diagnostiku speciálních vzdělávacích potřeb žáka, analyzuje získané údaje a následně provádí jejich vyhodnocení.
  • Provádí a zajišťuje krátkodobé i dlouhodobé individuální práce se žákem či skupinou žáků (speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, činnosti reedukační, kompenzační, stimulační).
  • Poskytuje podporu zákonným zástupcům žáka, pomáhá překonávat překážky ve vzdělávacím procesu.
  • Průběžně komunikuje s rodiči o reedukační práci, motivuje k návaznému působení v domácím prostředí, pomáhá s nastavením domácí přípravy a doporučuje další odbornou péči.

 

Školní psycholožka – Mgr. Petra Kahánková

petra.kahankova@montyskola.cz

  • Poskytuje poradenství pro žáky s osobními, výchovnými nebo výukovými potížemi.
  • Poskytuje krizové intervence.
  • Konzultuje se zákonnými zástupci žáků výukové a výchovné problémy.
  • Pracuje s třídními kolektivy.
  • Spolupracuje s pedagogy v oblasti výchovy a vzdělávání.
  • Psychologická prevence a edukace.

 

Výchovná poradkyně – Mgr. Radka Hamříková, Ph.D.

radka.hamrikova@montyskola.cz

  • Řeší problémy spojené se školním neúspěchem – spolupráce učitel – žák – rodič.
  • Koordinuje průvodce 2. stupně ZŠ.

 

Metodička prevence pro 1. stupeň – Mgr. Markéta Blaschová

marketa.blaschova@montyskola.cz

  • Koordinuje a realizuje preventivní programy zaměřené na podporu zdravého vývoje žáků.
  • Vytváří bezpečné a příznivé prostředí ve škole,
  • Předchází rizikovému chování a podporuje sociální a emocionální kompetence žáků.
  • Spolupracuje s pedagogy, rodiči a dalšími odborníky na prevenci, aby zajistil komplexní podporu žáků.

 

Metodik prevence pro 2. stupeň a lyceum – Mgr. Lukáš Grochal

lukas.grochal@montyskola.cz

  • Plánuje a organizuje nebo realizuje programy zaměřené na prevenci šikany, závislostí, násilí, kyberšikany a dalších projevů rizikového chování.
  • Poskytuje individuální pomoc a podporu žákům, kteří čelí osobním, vztahovým či jiným problémům, jež mohou negativně ovlivnit jejich chování a školní výkon.
  • Spolupracuje s třídními učiteli a dalšími pedagogy na identifikaci rizikových situací a společně s nimi hledá vhodná řešení.
  • Poskytuje konzultace pro žáky, rodiče a pedagogy v otázkách prevence a řešení problémového chování. Osvěta v oblasti prevence a bezpečnosti.
  • Koordinuje spolupráci školy s odborníky z oblasti psychologie, sociální péče, policie, krizových center a dalších organizací, které poskytují pomoc při řešení závažných situací.
  • Průběžně monitoruje atmosféru ve škole, identifikuje riziková místa a situace a navrhuje opatření k jejich eliminaci.
  • Organizuje vzdělávací semináře a workshopy pro pedagogický sbor zaměřené na nové trendy a metody prevence.
  • Konzultační hodiny: Po 8:30 – 9:00, Čt 14:30 – 15:00

 

Kariérový poradce pro 2. stupeň – Mgr. Alexandra Přečková

alexandra.preckova@montyskola.cz

  • Shromažďuje a poskytuje aktuální informace o různých typech středních škol.
  • Seznamuje žáky s požadavky na přijetí na různé typy škol.
  • Poskytuje informace o trhu práce a požadovaných kompetencích v jednotlivých profesích.
  • Organizuje workshopy, přednášky a diskuse na téma volby povolání.
  • Provádí testy zaměřené na zjišťování zájmů, schopností a osobnostních vlastností žáků.

 

Podpora nadaných a talentovaných žáků  – Mgr. Markéta Šiftařová

marketa.siftarova@montyskola.cz

  • Identifikace nadaných žáků:
    • Používání různých metod a nástrojů k rozpoznání nadání v různých oblastech (intelektuální, umělecké, kreativní, sociální).
    • Spolupráce s pedagogy, psychology a rodiči při identifikaci nadaných žáků.
  • Tvorba individuálních vzdělávacích programů:
    • Vytváření speciálních programů, které odpovídají individuálním potřebám a zájmům každého žáka.
    • Zahrnutí různých typů aktivit, jako jsou projekty, výzkumy, soutěže, workshopy a exkurze.
  • Rozvoj talentu:
    • Poskytování náročných úkolů a problémů, které stimulují myšlení a kreativitu žáků.
    • Podpora samostatného učení a řešení problémů.
    • Vytváření prostředí, které umožňuje žákům riskovat a dělat chyby.
  • Spolupráce s rodiči:
    • Pravidelné informování rodičů o pokrocích jejich dětí.
    • Spolupráce s rodiči při vytváření domácího prostředí podporujícího rozvoj nadání.
  • Spolupráce s ostatními pedagogy:
    • Vytváření spolupráce s pedagogy jednotlivých předmětů.
    • Organizace společných aktivit pro nadané žáky.