V čem je naše školka opravdu výjimečná?
Monty School dává dětem náskok!
14 hlavních kritérií, která vám mohou pomoci v rozhodování, zda zapsat dítě do naší školky. Tyto body vyplývají z našich dlouholetých zkušeností z práce s dětmi. Pamatujte, že právě rozhodujete o tom, jaká bude budoucnost vašich dětí.
V čem jsme výjimeční
1. Učitelé – v Monty School jsou vždy těmi nejdůležitějšími. Tráví s dětmi nejvíce času, pečují o ně, učí je a vychovávají. Jsou prověření, VŠ vzdělaní a mají zkušenosti s prací s dětmi. Náš učitel je pedagog, je kreativní, reprezentativní, plný sil a elánu. A hlavně má rád děti!
2. Angličtina – jsme jedinou školkou a školou v Ostravě a širokém okolí, v níž učí každý den, na plný úvazek, rodilí mluvčí, z Velké Británie, Austrálie a USA. V naší anglické školce se anglicky učí, ale také mluví a přemýšlí. Máme vlastní a neustále aktualizované metodické plány a vzdělávací programy, protože neexistuje žádný univerzální návod na naučení se cizímu jazyku, ať klasickým, či jakkoli alternativním způsobem s rigidními metodami a postupy. Jednou ročně zpracováváme pravidelné a velmi podrobné hodnocení dětí všech oblastí jejich vývoje. Děti naučíme mnohem více, než pár písniček, pozdrav a barvy 🙂
3. Prostředí – u nás se děti cítí jako doma. Máme krásnou a vybavenou zahradu s opravdu velkou prolézačkou. Sídlíme v bezpečném a klidném prostředí, kde se není třeba obávat jít s dětmi i na delší procházky.
4. Počet dětí a učitelů – kdykoli jste dokonale informováni o veškerém dění ve školce. Jeden učitel se věnuje max. 6 dětem! Děti jsou rozděleny do skupin podle věku. Ve věkově smíšených skupinách není ani ten nejlepší učitel schopen všechny děti naučit to, co by měl.
5. Návaznost – tři roky ve školce utečou jako voda, a proto přirozeně pokračujeme ve vzdělávání dětí v naší základní škole, v níž se učí ve stejném duchu. Takže se do školy prostě těší a chodí tam rády. Do naší školky proto chodí jen děti, které se poději stávají žáky ZŠ Monty School.
6. Bezpečnost – samozřejmostí je neustálý dohled zodpovědných osob nad dětmi. To souvisí s příznivým poměrem počtu dětí a učitelů. Důležitá je rovněž kvalifikace, všeobecný rozhled a osobnostní vyspělost pedagogů.
7. Zdraví – dbáme na zdraví dětí a nepouštíme mezi zdravé děti ty momentálně nemocné. Jen tak je možné zabránit šíření virových a jiných onemocnění. Monty School má zdravotní péči zajištěnu vlastním lékařem.
8. Odpoledne – nabízíme kvalitní program pro děti i ve tři hodiny odpoledne a později. Nabízíme pestrou škálu odpoledních klubů na výběr. Jsou vždy originální a atraktivní.
9. Výlety – děti někdy potřebují změnit prostředí. Jezdíme na vícedenní pobyty v divočině, na horách, nebo do velkých měst. Děti se tak učí samostatnosti a budují si pevné sociální vazby. Samozřejmě chodíme pravidelně do divadel, galerií, na exkurze do různých podniků, prostě všude, kde se děje něco zajímavého.
10. Služby – veškeré služby školky, od plánu docházky až po veškeré odpolední aktivity, jsou u nás volitelné. Takže neplatíte za nic, co nevyužíváte.
11. Komunikace – poskytujeme všechny informace o učitelích, o dění ve školce, rodiče se nebojí kritizovat, pokud se jim něco nelíbí. Kritiku vždy přijímáme a díky ní se snažíme zlepšovat naši práci. I díky tomu jsme urazili za mnoho let existence opravdu velký kus cesty a denně využíváme nesmírně cenné a bohaté zkušenosti. Osobně znáte všechny naše kolegyně a kolegy, s nimiž se vaše děti setkávají.
12. Názory – často musíte bojovat s předsudky příbuzných a přátel vůči anglické nebo soukromé školce. Pokud vás tyto postoje trápí, nabízíme několik argumentů, kterými je snadno vyvrátíte:
– dítě se může snadno naučit jakýkoli cizí jazyk a prakticky cokoli právě v tomto ideálním předškolním věku. Mezi 3. a 8. rokem se člověk naučí za svůj život nejvíce! Nemusí umět dokonale česky. Důkazem jsou dvojjazyčná manželství, či školství ve Velké Británii a rozvinutých asijských zemích, kde začíná povinná školní docházka už ve 4 letech. Je škoda nechávat v tomto klíčovém období ležet dětský mozek ladem,
– pro dosažení nadstandardní úrovně vzdělání je třeba začít brzy a dát tak svým dětem náskok, který později zužitkují ku prospěchu svému i ostatních. Také chceme, aby naše dítě bylo schopno bez problémů cestovat a žít kdekoli na světě,
– v Monty School si děti opravdu nedělají, co chtějí, nejsou rozmazlovány. Je logické, že úspěšní a nároční rodiče očekávají špičkové služby a výsledky. My jim je rádi poskytujeme,
– soukromá školka už dávno není snobská záležitost. V rozvinutém světě a částečně i u nás je naprosto běžné, že se za kvalitní vzdělání platí a mnoho lidí si dokáže odpustit jiné, méně důležité výdaje,
– nejste špatný rodič, pokud zapíšete své dítě do školky nebo do jeslí. Možná vás překvapí, jak dobře se dítě bude cítit, pokud nebude trávit čas jen s vámi.
13. Kontrola – naše školka je samozřejmě zapsaná v rejstříku škol MŠMT. Je tak zaručena kontrola plnění RVP, čili základů toho, co by dítě mělo před nástupem do základní školy zvládnout. Ale to je jen povinný základ, který je závazný i pro státní školky. My nabízíme mnohem více.
14. Cena – aby se dítě opravdu naučilo anglicky mluvit a myslet, chovat se zdvořile, poznávat a kriticky chápat okolní svět, být samostatné, mělo by do MŠ Monty School docházet pokud možno každý den. Nicméně pouze a jedině u nás se platí jen za dny, které děti skutečně odchodí, neplatíte nic navíc! Nabízíme individualizovanou docházku a férové ceny za špičkové služby ve standardní nabídce.
Náš den
Každý den je jiný, nicméně struktura programu zůstává stejná po celý rok, už od roku 2005. Osvědčené dělení dne odpovídá potřebám dětí a vyhovuje i našim vzdělávacím nárokům.
Běžný den ve školce
7:30 – 9:00 | Příchod dětí do školky. Ranní úkol pro děti a rodiče.
Ranní hry dle volby a přání dětí, rozcvička! |
8:30 – 9:30 | Dopolední svačina. |
9:30 – 10:30 | Ranní kroužek, řízené aktivity podle TVP. |
10:30 – 12:00 | Pobyt venku – na hřišti nebo procházky po okolí. |
12:00–12:30 | Oběd. |
12:30–13:30 | Klidové aktivity, relaxace, odpočinek. Děti, které mají potřebu spánku, spí ve spací místnosti. |
13:30–13:30 | Výtvarná tvorba a další manuální činnosti. Pokračování dopolední výuky a opakování. |
13:30–14:30 | Odpolední aktivity k tématu podle TVP dle volby dětí nebo volná hra. |
14:30–15:00 | Odpolední svačina. |
15:15–16:15 | Odpolední kluby – řízené aktivity. |
16:15–17:30 | Hry dle volby a přání dětí. |
Rodilí mluvčí jsou s dětmi nepřetržitě, učí je, hrají si a komunikují s nimi. Monty už tímto způsobem za dobu své existence dosáhlo praktické dvojjazyčnosti u mnoha desítek dětí. Naši první absolventi dnes studují na špičkových univerzitách po celém světě!
Co se vám u nás líbí
Klid a pohoda, útulné prostředí, příjemná a inteligentní komunikace. Rodiče jsou našimi partnery, mají právo na všechny informace o dění ve školce, mohou kdykoli hovořit s učiteli a vedením, samozřejmostí je vždy diskrétní a individuální přístup ke každému klientovi.
Co se v MONTY líbí rodičům
Děti učíme anglicky, každý den!
• Učíme moderně, kombinujeme prvky montessori s dalšími metodami, které prospívají rozvoji dětí – vytvořili jsme vlastní vzdělávací metodu MONTY, kterou úspěšně uplatňujeme na všech stupních školy.
• Kapacita školky je jen 36 dětí.
• Na školku navazuje vzdělávání v základní škole a lyceu Monty School.
• Máme otevřeno celý rok, včetně letních a dalších školních prázdnin!
• Děti do i ze školky rádi přivezeme, bezpečně a levně. Kamkoli, pravidelně i příležitostně.
• Profesionální zdravotní péče a dohled přímo ve školce prostřednictvím naší lékařky.
• Možnost pravidelných konzultací s renomovaným dětským psychologem.
• Zkušená logopedka dochází do školky každý týden a pomáhá dětem se správnou výslovností.
• Je možné zvolit jakýkoli individuální program docházky.
• Přátelské prostředí – učitelé jsou rodičům kdykoli k dispozici, mají tak všechny informace o chování a pokrocích dětí každý den.
• Čistý vzduch – v Porubě jsou nejlepší rozptylové podmínky v Ostravě, přesto používáme čističky vzduchu.
• Monty garantuje, že se děti naučí anglicky, rozumět, mluvit a psát, přirozeně a s perfektním přízvukem.
• Za kvalitu školky osobně ručí její majitelé a zakladatelé, Alexandra a Petr Vidlákovi, kteří společně řídí celou školu a jsou rodičům kdykoli k dispozici.
• Prostředky vložené do školného v Monty School jsou bezpečnou investicí do budoucnosti dětí – vzdělaných, silných a empatických osobností.
• Děti vedeme k pořádku, sebekázni, samostatnosti a učíme je kritickému myšlení.
Ještě byste měli vědět, že
dítě se v předškolním věku nachází v nesmírně senzitivním období, kdy se může bez obtíží naučit více jazyků; má zvláštní schopnosti, které se později vytrácejí a je třeba jich včas využít (jakmile sami tuto schopnost z dětství ztrácíme, je nám zatěžko přemýšlet o ní u dítěte).
- Čím dříve dítě s výukou cizího jazyka začne, tím snadněji jej ovládne, začne v něm myslet, aniž by muselo projít složitou fází „překládání v hlavě“ toho, co slyší nebo chce říci, jak to známe my dospělí, ale už i děti starší 11 let (v tomto věku se totiž těžiště vnímání jazyka přesouvá z pravé „instinktivní“ hemisféry do levé „logické“, kdy potřebujeme mít na všechno pravidla).
- Ve školce Monty nejde o přímou výuku angličtiny, jak ji známe ze školy a jazykových kurzů. Ta by v tomto raném věku byla neefektivní a v podstatě nemožná. Proto navozujeme cizojazyčné prostředí, které dítě začne brzy vnímat jako přirozené, rychle se naučí cizímu jazyku rozumět a následně jej aktivizovat (děti se cizímu jazyku učí podobně jako mateřštině – nejprve rozumí, pak se heslovitě vyjadřují, nakonec tvoří celé věty). Tuto myšlenku jsme v Ostravě začali prosazovat jako úplně první už v roce 2005. Naše výsledky jsou prokazatelné a evidentní.
- Nelze však opomíjet rozvoj českého jazyka, který v tomto věku zdaleka není u konce, na úkor jazyka cizího, proto prosazujeme koncepci navození dvojjazyčného prostředí, kdy děti s jedním učitelem komunikují česky a s druhým anglicky (podobně jako například v dvojjazyčných manželstvích).
- Děti se učí vedle anglických říkanek, písniček apod. také ty české, protože vztah k české kultuře pokládáme za nezbytný pro jejich zdravý rozvoj.
- Angličtina se v dnešní době stala dorozumívacím prostředkem v globálním světě a tento její význam se bude nadále prohlubovat; dobrá znalost anglického jazyka se proto stále jasněji ukazuje jako nezbytná součást základního vzdělání každého jedince, který chce v životě a práci uspět.
Děti v MŠ Monty School jsou vedeny k tomu, aby:
respektovaly ostatní a pomáhaly jim
domluvily se anglicky stejně dobře jako česky
uvědomovaly si, co je v životě důležité
byly fyzicky zdatné, obratné a zručné
byly samostatné
myslely kriticky a v souvislostech
nebály se říct svůj názor
měly smysl pro humor 🙂